Żelazo w naszej diecie: gdzie go szukać?

Jest jednym z tych składników odżywczych, bez których nasz organizm nie jest w stanie prawidłowo funkcjonować. Żelazo ma ogromny wpływ na to, ile tlenu trafia do naszego organizmu, a jego niedobory są przyczyną wielu groźnych chorób, m. in. anemii. Jak uniknąć dolegliwości związanych z brakiem żelaza? Kluczem do sukcesu będzie zdrowa dieta, w której produkty dostarczające nam sporych ilości żelaza zajmą ważne miejsce. Jakie produkty warto zatem włączyć do swego menu? 

Zdrowa dieta, która dostarczy nam odpowiednich ilości żelaza, musi uwzględnić obecność orzechów oraz kasz: jaglanej i gryczanej. Żelazo pojawia się też w burakach oraz w grochu, doskonałym źródłem tego minerału są też różnego rodzaju ziarna. Kakao, sezam, pestki dyni oraz brokuły to kolejne produkty, które warto w porę włączyć do swego menu. Kolejne artykuły spożywcze, które pomogą nam urozmaicić dietę i uniknąć problemów z niedoborem żelaza, są ciecierzyca oraz soczewica. Sporo żelaza znajdziemy też w białej fasoli oraz tak cennym składniku zdrowej diety, jakim jest soja.

Żelazo ma ogromny wpływ na nasza formę oraz na stan naszego zdrowia, zatem nasze menu musi uwzględniać obecność tych produktów, w których minerał pojawia się w większych ilościach. Uchroni nas to przed poważnymi problemami ze zdrowiem i sprawi, że każdego dnia będziemy tryskać energią i humorem.

 

0 komentarze/y

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *